skinnygirls

FÖRLÅT!

Kategori: Allmänt

Förlåt alla fina fina som läser här, jag har verkligen varit sämst på att uppdatera! Innan jul någongång, där blev det tyst. En snabb summering av dagarna som gått;

Innan jul fastade jag flera dagar i rad förutom att jag åt typ en clementin/apelsin om dagen. Kände mig mer bekväm i min kropp än vad jag gjort på länge...vågade använda jeans och hade massor att göra innan julen. Sprang på castingar och gick väldigt mycket, råkade ut för kaka en dag på avskedsfest men hade gått ca 6 timmar den dagen pga olika anledningar så det kändes inte alltför illa. Sen kom julafton och jag fastade fram till kvällen som blev extremt ångestfylld, vägrade julbord och dumt nog hade jag inte hunnit laga något av mina kalorisnåla recept och hade full panik över allt som stektes, bakades, griljerades.....mamma gick med på grönsaksbiff och grönsaker, så sjukt icke juligt men jag var nära till tårar flera timmar och set kändes mest okej av alla alternativ. När jag skulle ta upp det ur frysen fick jag panik igen och bara lät bli att laga min mat, vid bordet märkte ju mamma såklart det och jag fick ihop nåt om att grönsaksbiffen kändes för köttig när jag kände lukten av julmaten. Slutade med att jag åt bitar från olika ostar och vatten plus knäckebröd...

Det blev inget mer förrän sent på kvällen efter att julklapparna delats ut, då var jag gladare och kunde ta clementiner och några dadlar! Hade inte hunnit köpa lightmust innan jag åkte hem heller, så intaget blev högre utan det. Fick i mig ett par lakritskolor senare.

Dagen efter jul började jag med några nötter och en kiwi till frukost, sen blev jag itvingad massa massa massa lagad mat. Som ledde till övermycket annat. Självhat plus för mycket mat och tappat självförtroende och balans i två hela dagar efter det! Det var inte lätt att komma tillbaks, kroppen vänjer sig fort men i förrgår fastade jag hela dagen och åt lite på kvällen. Igår blev det också bra intag, idag var okej. Ligger vaken och vrider mig trots extrem trötthet för att låren nuddar varandra när jag ligger ner, planerar morgondagens välbehövliga fasta! Redbull sugarfree och te blir det, plus lite multivitaminjuice. Är enorm nu, it better be just water.......

Hoppas att ni klarade julen helskinnade!

xoxo F

Kommentarer

  • S säger:

    fortsätt kämpa! :)

    2011-12-30 | 04:42:19
    Bloggadress: http://kilogram.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Gud vad gott havregrynsgröten ser ut.... var längesen jag åt det :-( och tack så mycket för kommentaren, måste faktiskt säga att jag har smygit runt i din blogg lite och jävlar vad jag känner igen mig, jag förstår faktiskt exakt hur du tänker. Det här med jeansen o så, vilka vanor du har, det är nästan som mig. Eller var. Men jag vet vad du går igenom och det är verkligen svinjobbigt att inte kunna ha på sig det man vill för att man känner sig för tjock, alltid ska det vara likadan klädsel, jag brukade alltid ha en stor tjocktröja som brukade täcka det tjockaste stället av låren när jag vägde mer. Men när man väger mindre kommer faktiskt självförtroendet tillbaka och gud vad man känner sig fri, man blir så glad över att äntligen kunna ha något som kan visa upp det smala. Jag saknar att gå runt i centrum med mina smala smala jeans och känna mig överlägsen för att jag inte åt och var smalare.. Det är något mina behandlare, eller friska aldrig kommer att förstå. Man måste uppleva såna stunder för att fatta vad vi strävar mot. Lång text, förlåt haha. Kram

    2012-01-06 | 14:05:38
    Bloggadress: http://bones.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: