skinnygirls

Intake med cake

Kategori: Allmänt

Drack som sagt en halv kopp te innan jobbet. Gick i två timmar, normal takt. Satt och äcklades på McDonalds där det åts middag, luften kändes fylld av fett! Drack en mugg cola light bara, smakade inte som vanligt och fick lite panik att det skulle vara vanlig cola innan jag kom på att de spär ut läsken som tusan. En jag känner som jobbar där har till och med sagt att det är så haha.

Kom hem vid 7 och julpysslade lite, dekorerade pepparkakor och plågades av julbaksdoften som som var i hela lägenheten. Kände mig fet och onyttig, som att det var jag som smällt i mig hamburgare, pommes, efterrätt och lussebullar bara genom att känna alla dessa dofter hela tiden! Mysigt var det iallafall, och till adventsfikan tog jag ett pepparkakshjärta. Älskar, älskar och åter älskar pepparkakor så himla mycket och det kändes som ett bra val och enkel manöver från lussebullar, choklad och marsipan. Dessutom är de inte så hemskt farliga rent kalorimssigt jämfört med det andra, ca 30 kcal i en kaka tror jag.

Middag blev en portion grönsakssoppa 50 kcal, och nyss åt jag lite kesella 0.3% 55 kcal/dl och en clementin för jag kan verkligen inte sova...drack massor av vatten också för det har jag knappt gjort idag. intaget landar någonstans runt 170 enligt min nattliga huvudräkning. Bra att jag rört lite på mig iallafall! Imorgon är jag ledig, och ska fasta på dagen sen äta något litet på kvällen. Får se vad jag känner för! Gröt kanske...eller broccoli! Det är fina grejer det, snälla trygga safe-foods. Imorgon ska jag skriva en liten survival guide för julens alla mattillfällen här, stay tuned my loves!

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: