skinnygirls

Kvällen

Kategori: Allmänt

Redan i bilen på roadtripen mot staden vi skulle tillbringa kvällen i dök det upp en stod godispåse. Jag mådde illa och hade inte ens kunnat ta om jag velat...innan jag åkte kände jag mig riktigt kallsvettig och illamående, så jag åt några russin för att överleva kvällen. Kändes genast mycket bättre, men det skrek lite inombords. Glömde dock bort det ganska snabbt! Övertalade gänget att äta på en annan restaurang, istället för kött-äckel restaurang visade jag dem ett italienskt suupermysigt ställe som har massa olika saker. Min plan var att ta en sallad för att kunna äta och vara social utan att ha ångest, så min manöver funkade perfekt! Det fanns pizza, pasta och annat där så alla blev nöjda. Tog en (äckligt dyr) ceasarsallad med ganska fettfri parmesandressig minus krutonger, bacon och olja.

"varför inte ta bort salladen också när du ändå håller på" sa en av vännerna på skoj. Ha....ha...ha? Blev lycklig bär jag såg att salladen bestod av mestadels babyspenat och gurka, lite tomat och 4 tunna avlånga skivor kycklingfilé utan skinn eller marinad. Pyttelite parmesan på toppen bara. Åt allt förutom det mesta av dressingen (kanske tog en sjättedel eller något). Glad att den var vid sidan av :) det är denna sallad som ni kan se på min oerhört "vackra" och suddiga iphonebild nedan haha. Vatten till det och kaffe till efterrätt. Kändes mycket och stort, såg mycket ut på tallriken. Fast de andra åt pizza och flottig pasta, drack cider/vin och sen efterrätt på det.

Biogodis blev läkerol och det kände jag mig mer än nöjd med, saknade inte något. Behöver jag ens nämna att de andra köpte godis? Är glad att kunna umgås utan att hamna på hundratals (eller tusentals...) kalorier. Är nöjd med intaget för att vara en middag ute och bio-dag. Tog 3 msk gi musli innan jag gick och la mig, för sömnens skull.

Imorgon blir det hel eller halvfasta, vet ju inte hur mycket det var i salladen och inte heller russinen....jobbigt att inte veta! Är inte under 500 kcal iallafall.

Godnatt fina!

x /F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: