skinnygirls

New year

Kategori: Allmänt

Sista dagen på 2011! Jag kunde inte varit gladare över att detta jäkla året är slut.

Dunkar musik i min nymålade lägenhet, har duschat länge länge med crèmer doftande av vaniljglass och pratat i telefon med en av mina finaste vänner som bor väldigt långt bort. Han vände min nyårsdepp lite, och det känns faktiskt inte så illa att jag bestämt mig för att vara själv längre! Har tackat nej till allt vad nyårsfester och middagar heter och ska inviga det här året utan mat och ångest för mina älsklingar är ändå inte här och jag ser ingen mening. Mamma försöker få mig att komma hem på middag men jag ska faktiskt stanna här med pepsi max och bara vara, bara tänka på allt som kommer att bli bättre nu! Ska måla naglarna i den sötaste bubbelgumsrosa nyansen från mac, ta på mig min finaste kofta och bara vara mysig och framförallt; ren och tom.

Är helt dizzy av sömnbrist, var vaken för länge inatt också lyssnade på stadens brus samtidigt som krokodiltårar modell mindre blötte ner varenda kudde i sängen. Vet inte varför jag blir så sentimental och ledsen på natten, känner mig så oändligt ensam och meningslös trots att jag har massor av personer runt om mig. På dagen är jag alltid glad, fattar inte hur man kan ha så feta humörsvängningar som jag!

Egentligen är nyår bara en dag, men jag känner mig som en brottsling som inte ska fira! Eller jo, fira ska jag göra på mitt eget sätt, men inte iväg på någon fest. Enda sen jag var liten har nyår varit stort i min familj, har alltid följt med mamma och pappa på tillställningar och middagar, tvingats hålla ögonen öppna till klockan tolv för att bli vettskrämd av raketerna. Sedan blev jag äldre och vännerna blev mitt självklara nyårssällskap, sedan dess har det varit stora fester varje år som slutat i små minnesluckor och diverse ångestmoment. Trevligt och glittrigt, men iår vill jag inte!

Hoppas att ni alla får en underbar nyårsafton iallafall! I eftermiddag ska jag lägga ut mina bästa kcal-snåla måltidstips, mest för att A ska överleva tre-mål-om-dagen framöver men någon mer kanske också har nytta av dem :)

xoxo F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: