skinnygirls

Fredag

Kategori: Allmänt


Tog aldrig nån clementin imorse som jag skrev att jag skulle, inte heller något te.... gjorde alla ärenden på stan och sen kom jag hem klockan 3. Det stod lunch på bordet, omelett med makrill i tomatsås. Sen när äter vi lagad mat till lunch? Och sen när förväntas jag äta det? Och sen närdå litade jag på något som jag inte själv stekt? Jag har nog sett hur mycket smör eller olja som används....Ville inte ha, verkligen inte. Även fast det är okej nyttigt så känns varm lagad mat inte bra, så jag valde att ta några valnötter istället. Närmare bestämt 10 st, och te med lite mjölk till det. För mycket för mycket för mycket för mycket.

En nöt är ca 26 kcal, då har jag alltså fått i mig TVÅHUNDRASEXTIO kalorier på det lilla! Lugnar mig själv med att det är protein och nyttigt fett, och jag har även hört många gånger att kroppen inte kan bryta ner nötterna helt och därför inte ta upp all näring från dem. Fredrik Paulun (GI-vetare) påstår att man får i sig ca 70% högst av det beräknade energiinnehållet. Litar inte helt på det, men det måste ju ligga någon sanning i det! Blir iallafall mitt enda mål idag, tänker inte överstiga det där. Får se om jag hinner med en snabbpromenad ikväll, trots att jag ska iväg vid 9. Blir prat och vin (inte vin för min del men ni fattar) på något uteställe med bra sällskap, killkompisar tjatar aldrig om mat och vikt, att man ska äta och så. Det är otroligt skönt, jag är egentligen väldigt social och älskar att umgås bara att alla i min vänskapskrets ALLTID dömer mig när jag inte vill äta och därför drar jag mig ofta undan då alla saker innefattar mat, godis, chips och/eller alkohol. Vet inte om han fattat att jag har ett lite dysfunktionellt förhållande till mat, om han har det så visar han det inte iallafall. Han har någon gång utbrustit "men F vad smal du är, du äter väl ordentligt?" när han kramat mig men jag har skrattat bort det totalt och inget har sedan nämts. Dock betyder inte det att jag faktiskt är smal, men killar har ju ett annat synsett. Om han vet, så känner han även mig tillräckligt för att fatta att han inte ska lägga sig i. Smart där! Fy vad jag avskyr när folk gör det.

xoxo /F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: