skinnygirls

confession

Kategori: Allmänt


Vi, både F & A har något att berätta för alla. Kanske inte så uppseendeväckande men ändå något som påverkar våra liv. Vi arbetar som modeller. Det betyder våran strävan efter smalhet har fler grunder än att "bara" bli fin. Jobbet kräver det, arbetsgivarna kräver att vi är smala, mindre än alla andra. Pressen vi har är alltså inte bara från oss själva, vi blir tillsagda att gå ner i vikt. Det har knäckt mig (A) några gånger. Men vi har bestämt oss! Ingen ska någonsin få NÅGON anledning till att kalla oss feta. Smal betyder framgångsrik. money can be made. ännu en utmärkt anledning till målet.

Om vårat (minst sagt) komplicerade förhållande till mat finns där på grund av modellandet eller om det sitter djupare än så har man frågat sig många gånger. Jag (F), hade velat bli smal ändå, för det är jag, min identitet, och jag vet att A känner likadant. Vi brukar göra det, vi två. Men som A säger, pressen finns där och många gånger ger den tvärtom-effekt. Den får oss även att vilja kämpa, vi älskar ju det här! Vi älskar våra jobb och det ger så otroligt många möjligheter.  Att klara sig som modell är inte lätt, har man då något som tynger ner en är det ännu svårare. Det finns tusentals supersmala tjejer därute, och har man en storlek mer än alla andra klarar man sig inte eller får det väldigt jobbigt. Som sagt, vi har bestämt oss för att aldrig någonsin mer kunna bli granskade eller bortvalda med "du-är-för-fet-blicken".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: