skinnygirls

Kvällsmat

Kategori: Allmänt


Ikväll blev jag lite rädd. Eller, rädd kanske är att ta i, men jag uppmärksammade att det började sticka i mitt hjärta. Jag vet att det är vanligt och beror oftast på rubbningar i elektrolytbalansen i kroppen, brist på magnesium och kalium. Det slog mig att jag spytt varje dag hur länge som helst och att jag borde äta något som fixar till balansen lite. Inte för att jag behöver mat, men för just kalium är bananer den bästa källan näst efter potatis (och jag äter inte potatis). Egentligen är jag livrädd för bananer också, inte så att de är onyttigare än att äta två äpplen men det är bara en invand grej liksom. "Bananer är onda och fettiga". Nu var det så att jag hade testat att frysa en banan i tunna skivor och lagt i en liten burk, så detta fick bli mitt kvällsmål tillsammans med lite gröt. Inte samtidigt dock, gröten intogs för över en timme sen och jag sitter och suger på bananskivorna just nu. Det känns inte lika slemmigt och kaloririkt när det är fruset liksom, gott! Man kan ju alltid hoppas att frysen fryst bort lite kalorier också, skämt åsido.
Sådär kroppen, är du nöjd nu? Sug åt dig av allt jäkla kalium då.

Imorgon åker ju finaste A till ett annat land och gör visningar, antar att hon kommer ha fullt upp med allt så om hon inte kan uppdatera ska jag se till att blogga lite mer istället! Nu ska jag försöka få i mig resten av bananen, imorgon väntar en ny dag med en lång morgonpromenad och lägre kalorigräns. Idag har varit en omvändningsdag och har landat på ca 400 kcal men bara gröt o frukt precis som det ska vara. Imorgon blir det inte över 250! Under den perioden jag gick ner från 62 till 51.6 (i mars/april) åt jag precis såhär, höll mig runt 200-300. Har inte vägt mig på ett tag nu men ska göra det imorn. Vågen stod på 55 sist jag kollade, inte okej. Är 178 cm lång om någon ville veta!


Godnatt!

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: