skinnygirls

Pizzapanik

Kategori: Allmänt



"Vi tänkte beställa hem pizza till middag, vilken sort vill du ha?"


Varje gång jag hör frågan får jag rysningar och panik. Eller ännu värre: "vi har beställt pizza och tog en såndär med utan svamp till dig".

Jag äter hellre godis, kladdkaka, chips, smör, grädde, gratäng, sockerbitar, ALLT annat sockrigt kalorifyllt onyttigt än pizza. Det är verkligen inte onyttigare än ovan nämnda saker (tvärtom) men det bara känns förjävligt! Pizza är den ultimata panikmaten för mig. Det går inte ens att peta runt i den, låtsas äta lite och plocka ut det nyttigaste som man ofta kan göra med det mesta man tvingas äta för syns skull. Pizzahelvetet är runt, det syns om man tagit/inte tagit några bitar. Pizzahelvetet har inte en endaste nyttig sak på sig, så man kan inte hålla sig till något sånt. Visst, man kan oftast säga nej och jag vet att ingen kommer tvinga mig. Ändå är det alltid samma känsla när jag hör frågan, ren och skär pizzapanik. Min familj bestämde sig för att det var pizzakväll idag, så just nu sitter jag och mår illa av lukten som dryper omkring i huset, känner mig fet bara av att andas in den men det är ju sjukt fånigt. Don't get me wrong, tycker inte att det är äckligt att andra äter det, absolut ska man unna sig ibland om man gillar pizza! Bara min twisted side som har fobi för just denna rätt. Som tur var kom jag undan fint med ett "ni behöver inte beställa nån åt mig, åt precis kvällsmat för jag trodde inte vi skulle ha gemensam middag idag, men tack ändå!"

Tänker fortfarande inte äta något innan klockan 10, alltså om 3 timmar. Har druckit lite juice (15 kcal) för en stund sen, kan inte påstå att jag inte är hungrig men det är mycket värre att ha ont i själen av att ha ätit när man inte skulle än att ha ont i magen av hunger. Har alltså tre timmar på mig att sippa på lite te och kolla på några visningar från höstens alla FW på youtube som jag inte hunnit se än (fashion nerd haha).

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: