skinnygirls

Bad day

Kategori: Allmänt

Ni vet en sån dag man lika gärna kunde ha hoppat över. Har varit hungrig exakt hela dagen, inte kul. Varit stressad och ofokuserad, det har planerats in jobb och fikor, bio, filmkvällar med vänner (på deras begäran) och jag är rädd, livrädd. Älskar mina vänner men jag älskar inte deras matvanor och menande blickar när jag inte vill vräka i mig godis och mat som dem. Inte just nu....men jag för väl överleva det! Ta med cola zero och läkerol och glida undan allt äckligt. Vill verkligen inte att min rädsla för mat ska gå ut över mina relationer, men det gör den verkligen. Kan äta mycket och onyttigt när jag är själv, när ingen "förväntar sig" att jag måste äta, men så fort jag känner mig pressad och tvingad tar det totalt stopp och tårarna bränner bakom ögonen. Det är som om jag skulle vilja sjunka tusen mil under jorden, även om det bara är en sallad som ska spetsas på gaffeln. (ochtuggasochsväljasochfastnapplåren)

Det måste vara jag som bestämt att jag ska äta, och så blir det oftast inte bland folk! Klump.i.halsen.

Dagens fettointag:
Frukost 8.00: juice 15 kcal
Lunch 13.00: soppa 100 kcal
Eftermiddag 14.30: varm mjölk 100 kcal
Kväll 18.00: gröt m lingonsylt 200 kcal
Sen kväll 21.00: soppa 100 kcal
Nyss: 1 dl yoghurt 60 kcal, 1 liten knäckemacka med ost 100 kcal, 1 grov macka (!!!!!!) med leverpastej 150 kcal.

Dör. Varför?? Stress förstör allt! Imorgon ska jag endast äta på kvällen, sallad. Känns som att jag väger 5 kg mer än i förrgår pga gårdagen och idag, gör säkert det också för min kropp motarbetar mig hela tiden! Vill ligga i fosterställning i min säng några veckor tills jag är smal. Vet precis vart det gick snett; lunchen...för mycket mat för tidigt på dagen, och sen gröten med vanlig sylt kort efter det och en soppa till på kvällen. Jag vet ju vad jag kan och inte kan hantera och SYLT går verkligen inte. Hade jag inte kämpat med strikt avvänjning från att spy så hade det med all säkerhet kommit upp igen.

Ska börja med en ny grej för att bli lite mer positiv, varje kväll ska jag skriva ner 3 bra saker med dagen som gått och 3 saker jag ser fram emot till morgondagen. Detta ska tydligen göra en glad och optimistisk....kan ju inte vara helt fel iallafall! Ska köpa en vacker bok där detta ska skrivas, även en massa andra tankar. Bloggen blir ju överöst med just tankar, men den försvinner ju någon gång. Tänker på min första blogg där jag skrev ner allt, allt allt allt jag tänkte och kände men som blev borttagen av den sidan jag bloggade på. Det var hemskt! Kommer ihåg att det hände många andra samma dag. Och sen min andra blogg som jag byggde upp på nytt för att sen radera den i panik....därför vågar jag inte vara personlig och lägga upp bilder på min mat, skriva vad jag gör mer exakt och så här, för om någon läser här som känner mig så måste det vara omöjligt att koppla! Tråkigt men sant. Kanske kan man göra en skyddad blogg i denna precis som flera andra har? We'll see...

Godnatt alla ni fina som klickar er in här, imorgon är en ny dag!

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: