skinnygirls

Föreställer mig känslan av viktlöshet

Kategori: Allmänt

Kvällis; några klunkar lättmjölk (0.5 dl) och en frukt. En apelsinis för att vara exakt, älskar när det finns mjuka med tjockt skal i affären! Frukt är ju fyllt med socker och kolhydrater, men jag bryr mig inte om det för jag älskar frukt och det känns fräscht. Man behöver ju inte äta ett kilo om dagen liksom :) jag och A körde en diet ett tag i våras som var typ nästan enbart gröt och frukt och vi gick ner jättemycket på det när vi skötte oss! Fruit N' oats hahaha, love!

Sammanfattar dagens intag här så att jag kan lugna ner mig och inse att jag inte alls har ätit för mycket:

Frukost- 3 dl juice (15 kcal)
Lunch- te med mjölk (10 kcal)
Eftermiddag- 1dl kesella (70 kcal) + te med mjölk (10 kcal) + 1 tesked gröt haha...
Kväll- apelsin (70) + mjölk (20)

195 kcal...oj! Det blir mycket när man lägger ihop det. Kesella är verkligen kalorifyllt MEN massa protein och nyttigt.

Försöker tänka ibland när det känns mycket för så lite mat att det är lika mycket kcal som en viss grej och jämföra det med något som andra äter, till exempel om min lillasyster dricker ett stoort glas standardmjölk till mellanmålet så är det 3dl x 60 kcal = 180 kcal! Då känns det mer okej. Eller nästan iallafall. Innan var min maxgräns innan failkänsla 500, över det och det blir hets för att dagen är förstörd. Nu är det nog 300, Iallafall tills jag inte är lika tjock längre, kommer självklart höja när jag gått ner till min okej-vikt :) sen räknar man ju med fail ibland och sociala saker. Vet inte vad jag väger nu men det är inte under 54 iallafall så ni får inte tro att jag är smal och fin!!!

/F


Kommentarer

  • R & S säger:

    sv: Aw, så snäll du är! :)

    Det kan vara så att intresset inte finns där.. eller det är ju så. Fast vi är inte bra på matte heller, kommer ihåg det en timme och sen är det borta. Måste klara det svåraste provet (algebra) första gången om jag ska få chans att göra omprov på omprovet (haha, failade med tre poäng från G..), får annars inte G. :/ Får göra mitt bästa.

    Tack så mycket ,du är för snäll ju! :'D

    Kramar! <3

    2011-11-09 | 23:39:41
    Bloggadress: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här: