skinnygirls

Kvällen

Kategori: Allmänt

Jag var verkligen orolig för hur det här skulle gå idag. Men det var faktiskt helt okej med intaget, det var dock så jäkla jobbigt både i affären med de andra (vi möttes och gick och handlade allt tillsammans) och under middagen, filmen och när vi satt och pratade i soffan med alla snacks framför oss....var så otroligt kul att träffa alla, även om jag kände paniken hela tiden för maten.

Först i affären då, vi gick runt och vännerna kastade ner allt möjligt onyttigt i vagnen. Tortillas (hundrakalorierstyck), ost (fyrahundrakalorier per 100g), avocados (trehundrakalorierstyck), ostnachos (ettusenfemhundraihelapåsen), crème fraiche (niohundrakalorierienliteniburk)....julmust.....massa godis......ostbågar! Jag försökte få i så mycket grönsaker jag bara kunde, tacos ska ju typ bestå av det, så det var bra. Försökte säga att lättcremefraiche är bättre för att det inte är så fast och därmed bättre till rörorna men icke, full fat version ska det ju vara. Hade själv tagit Mini-varianten på 80 kcal istället för 330 kcal, eller ingen alls förstås! Men om jag fått välja. Julmust light då? Icke! "Det är kemiskt och vanlig ska det ju vara". Snacka om att inte bry sig om vad man äter.

Vi började att laga maten och hade jättekul, jag tänkte ansvara för quornfärsen för att kunna steka i vatten istället för olja. Bra tyckte jag. Vänder mig om i TRE sekunder för att ta ett mått med vatten bakom mig och då fullkomligt HÄLLER en av vännerna OLJA på MIN färs!!!!!! Rörde inte en min, lyckades att inte visa ångesten. Vad....i...hela...! Vem häller olja på quornfärs i en non stick panna? Varför??! Jag hällde på vatten och sa "ooj råkade hälla för mycket vatten på, häller av lite bara" och hoppades att lite av oljan skulle följa med ner i vasken. Hade faktiskt tänkt ta lite mer av färsen än vad jag gjorde sen, det är ju nyttigt och fettsnålt om man tillagar det rätt. Men det blev en matsked på grund av den äckliga oljan.

Vid bordet kände jag mig granskad. Som att alla tittade på min tallrik och kollade hur mycket jag tog. Så jobbigt eftersom några av dem vet att jag "haft" problem. Tog en tortilla (eller snarare fick en upplagd) som jag fyllde med massa isbergsallad, paprika, gurka, tomat, lite majs, 1 tsk avocadoröra, 1 msk quornfärs och så sa jag "ååh jag ska alltid fylla dem för mycket så att de inte går att stänga, sån taco-optimist hihi" för att äta allt utom brödet till en början och bara ha det undertill liksom.

Och så åt jag av salladen och det andra i fyllningen, ville helst bara ha sallad men kände mig tvungen att ta lite av det annat med. Skippade osten, de andra rörorna, köttfärsen osv ändå. Åt ungefär halva brödet och min salladsfyllning, lämnade resten av brödet och skyllde på att det blev blött och slaskigt. Varje tugga var hemsk och jag kände mig så pressad att verka normal och äta, kände ingen smak utan svalde bara för att bli av med det! Usch. Åt långsamt som A rådde mig, så jag satt inte utan mat när de andra tog om utan var färdig samtidigt. De trodde säkert att jag tog två. Skippade julmusten och drack vatten. Sen blev det 5 nachochips. Jag tog inget godis alls under filmen, skålarna skickades runt och alla andra åt massor. Herregud, de hade ätit säkert 2-3 tacos plus läsk innan och ändå åt de godis som om de fastat i en vecka. Jag hade Läkerol i fickan som jag tog lite av :) senare på kvällen satt vi och myste/pratade om allt som hänt sen sist och roliga minnen. Blev mer chips och godis som ställdes fram....jag tog 4 chips och 2 godisbitar för syns skull.

Ursäkta min långa utläggning om kvällen, var bara tvungen att skriva av mig för att lugna ner mig lite! Kan tycka att det var lite fail, eller mycket, men för att vara middag och godis med vännerna så var det bättre än väntat. En halv taco med mest sallad, 10 chips och 2 godisbitar plus läkerol. Tur att jag fastade hela dagen innan jag åkte, ett glas vitaminbrus till frukost och ett glas vatten på eftermiddagen.

Är det inte helt förfärligt förresten, att man ska behöva känna sig som en idiot för att man inte äter godis och chips, fettiga saker och läsk? Det är ju inte normalt egentligen, inte ens mat. De blir inte misshandlade av sina egna tankar när de ätit sånt. hur skulle de förstå? Men att de uppenbart reagerar på det är jobbigt. Det är onormalt och avvikande att inte vräka i sig, enligt normerna. Är glad att jag stod på mig någorlunda och inte tog mer för det. Har trots all oro haft en riktigt bra kväll....men fasta imorgon blir det iallafall, hoppas jag. Det måste bli så! Kul att man kan hetsa ena dagen och sen nästan gråta över en bit bröd en annan. Verkligen, logiskt och bra.

Nu svider ögonen av trötthet, godnatt alla fina!

/F

Kommentarer

  • R & S säger:

    Jävlar vad många kalorier det är i en crème fraiche! Inte för jag äter det men minns när min kompis sov här, då åt hon en hel sån burk under en måltid. :s



    Julmust light smakar lite annorlunda än den med socker, vissa säger att den är godare. Kunde du inte köpa en egen till dig själv? :o Det finns väl såna små?

    2011-11-30 | 05:12:05
    Bloggadress: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här: