skinnygirls

Middag

Kategori: Allmänt



Ni får ursäkta mina ångest-depp-inlägg tidigare idag, var kanske bara tur att jag hade jobb idag så att jag kom iväg från ångesten och inte hann tänka så mycket. Var en plåtning som gick snabbt och enkelt, trevligt team och snygga kläder. Nu har jag nästan precis kommit hem och gjort middag (eller ska vi kalla det frukost?). Blev första målet för idag, inte alls bra för förbränningen men det var faktiskt inte mitt fel utan skyller på en viss ångest som valde att infinna sig och knyta ihop min hals. På grund av den fick jag även slänga halva middagen, trots att det bara var en simpel sallad. Gjorde den på 2 tomater, en halv gurka, 2 dl hackade salladsblad och 2 msk grekisk yoghurt + salt och peppar. Allt skuret i små bitar och blandat! Yoghurten var 70 kcal/dl så jag vet inte exakt innehållet på salladen, men inte över 100 iallafall. Det blir jättemycket mat, och man kan ju lägga till typ räkor, kyckling, ost, bönor, andra grönsaker osv! Vad man nu gillar :) Viktigt med nån dressing, typ keso/vinäger/yoghurt för torr sallad är ju bara äckligt. Har gått till och från tåget också, och en liten omväg när jag skulle hem så sammanlagt blev det en timme. Behövde nog lite friskluft och motion! Kanske bestämmer jag mig för att äta en portion gröt senare ikväll, om det känns bra! Eller en apelsin?

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: