skinnygirls

Nystart

Kategori: Allmänt

Känner mig så dum som sprider dålig energi på vår blogg, för att jag är fet och misslyckad, för att jag har ångest h-e-l-a tiden och inte kan göra någonting rätt, för att jag är rädd för allt och undviker alla. Dum som ibland, eller ganska ofta, tänker att jag inte vill mer. Det känns som att jag är dömd att ha ett stort hål inuti mig resten av mitt liv och varje dag är bara ett konstigt dimmigt tillstånd av ångest. Hur kan alla andra vara så glada hela tiden? Hur kunde jag själv vara så glad innan? Försöker minnas sist jag var riktigt genomkycklig...
.....
.........
..pinsamt att jag inte kommer på något.

De har ställt upp julskyltningen på stan nu, jag vill inte alls ha någon äcklig jul. Jag vill ge fina presenter till min familj och vänner, dricka äppelte och äta clementiner, gå runt i stora koftor och knästrumpor, måla läpparna röda och gå långa promenader i snön, men det är allt. Korv, skinka, gröt, köttbullar, choklad, knäck, pepparkakor och pralinaskar vill jag inte ens se!

Idag ska jag återgå till mina rutiner, en sak mindre att ha ångest över iallafall. Som jag brukar säga; ångest på tom mage är inte i närheten så jobbigt som ångest med mat i den. Om jag hade blivit lite smal av all fasta så är jag tillbaks på samma ruta igen, ska viga mitt liv åt te och grönsaker nu. Ta långa promenader. Sy några saker som jag skissat på länge. Dricka vatten. Torrborsta kroppen. Äta vitaminer. Läsa. Gå in i mig själv och bli lugn igen, hitta någon slags bubbla där jag kan svepas in i anas varma filt. Vill göra något drastiskt, förändringar är bra.

Tänker på A som är iväg och jobbar, som är världens finaste och klarar allt så himla bra. Som gör mig glad varje dag bara genom att finnas till och hjälp vad ensamt det hade varit annars!

Nu är klockan halv 5 och jag har inte ätit eller druckit något idag än, för första gången på 6 dagar. Hjälp, blev det verkligen så många dagar med mat? Eller, mat och mat....sen jag kom hem har det mest varit godis. Nu har jag lyckats vända lite dock, känns bra. Magen skriker nu så jag måste nog ät något litet snart. Lättkesella med fun light och en kopp te med mjölk!

Love /F


Kommentarer

  • W säger:

    Jag längtar verkligen efter julen, men precis som du så fasar jag verkligen inför maten. Varför måste man äta så mycket och onyttigt bara för att det är jul liksom!?

    2011-11-24 | 08:22:17
    Bloggadress: http://proanalife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: