skinnygirls

Pinsamt

Kategori: Allmänt

Gjorde middag; 1 kopp kokt broccoli med 1 tsk riven ost och salt. Var hungrig som en grävling som precis vaknat upp ur sitt vinteride men kände hur det växte i halsen och stoppade efter hälften och slängde resten. Onödigt att slänga mat, jag vet, hade lika bra kunnat spara det i kylen men det känns som en enorm lättnad att bara se det försvinna. Så pinsamt beteende, broccoli är ju supernyttigt, lågkcal, lågkolhydrat och fettfritt. Nu ersätter jag den slängda maten med sockerfria gajol 2kcal styck, typ samma sak som läkerol. Ett paket är 20kcal så det + broccolimaten 50 kcal blir totalt 70 kcal. Vet inte om det blev 50 kcal riktigt men avrundar helst uppåt ändå. Känns som en lyckad dag, har även fått lite motion. Imorgon är det fredag....herregud vilken kamp det kommer bli att hålla intaget nere bland min chipspimplande omgivning! Har dock fått ett litet inre lugn för att jag slutat att bry mig så mycket om vad folk tycker om mina matvanor, så jag ska vara på samma spår som jag varit senaste tiden och fasta hela dagen sen få ner en sallad på kvällen. En sådan som på bilden nedan kan bli gott, gjorde den häromdagen. Känns som att det kan funka, massor av vätska så går allt!

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: