skinnygirls

Ska man skratta eller gråta?

Kategori: Allmänt


Hur många broccolibitar hade jag tinat till middag? 15 st.

Hur många broccolibitar ligger i min mage? 0 st.

Jag är knäpp. Lite kokt broccoli hade gjort mig mätt och gett mig en bra sömn och nyttiga ämnen för minimalt med kalorier, ändå ligger jag här nerbäddad i sängen utan en tanke åt att äta de där gröna godbitarna. Jag skulle som jag skrev i tidigare inlägget äta något klockan 22 och bryta "dagsfastan", planerat och ganska efterlängtat sådär vid tidiga kvällen. Broccoli för 30 kcal skulle det bli. Sköt upp det mer och mer, tillslut var klockan halv 1 och jag fann mig själv i full gång med att borsta tänderna och släcka alla lampor. Tänker inte skriva att det var "bra och lyckat intag" för det är faktiskt riktigt kasst att inte ta något kalorifritt att dricka åtminstone. 1 glas vatten och lite juice under fasta är inte särskilt bra alls. Det är inte att hålla sig till så lågt antal kalorier som möjligt längre då, utan att plåga sig själv mer än man måste. Destruktivt, jotack! Måste behandla min kropp med lite mer kärlek utan att kompromissa med lågt intag, tex dricka mer och äta saker som äggvita och grönsaker, soppa, keso.... Imorgon ska jag nog göra soppa iallafall! Broccolisoppa med parmesancreme :)

Något i den här stilen:
Grönsaksbuljong + broccoli + kryddor, kokat och mixat, sedan en klick lättkesella blandat med 1 tsk parmesanost i mitten av den varma soppan!

Vad tror ni? Kan det bli gott kanske? Soppa är ju alltid lätt att få ner typ.

/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: