skinnygirls

Soup

Kategori: Allmänt

Blev en varma koppen 100kcal, åt kanske 2/3 eller något sånt. Apropå det så är det faktiskt ett bra tips, att alltid lämna lite på tallriken! Att känna efter att nej, jag är faktiskt mätt och måste inte äta bara för att det finns.

Att "man är duktig om man äter upp allt" har ju tryckts in i våra huvuden sen vi var små...men vänd på det och börja lämna lite mer och känn efter tydligt om du är mätt :) för att skilja sug från hunger kan man tänka om man skulle vilja ha lite gurka eller morot, vill man inte det är det endast sug! Är man hungrig känns det som något gott, enligt mig iallafall.

Kommentarer

  • S säger:

    sv: kommer verkligen köpa den där juicen!



    tack så mycket för dom super bra tipsen , jag har aldrig vågat äta äppelmos för jag alltid trott att det är skit mycket kcal i det, men nu tänker jag köpa en sån där önos lågkalori äppelmos :)



    kram!

    2011-11-03 | 21:51:02
    Bloggadress: http://twoofme.bloggplatsen.se
  • R & S säger:

    sv: Ja! :D



    Men ni skriver inte vem som är vem i inlägget, eller? Har inte läst eran blogg noga, även om jag följer den. Måste börja göra det! ^^

    Kram <3

    2011-11-04 | 00:02:21
    Bloggadress: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här: