skinnygirls

Update om intaget

Kategori: Allmänt

Jag gjorde en liten wook på 1 dl broccoli och 1dl långa bönor = 50 kcal, gav hälften till syster. Stekte i soja, no oil, nonono! Massa vatten har jag klunkat i mig (bra för hyn och hela kroppen) plus te. och lite kaffe med kakao i, så tillsammans med hallonen blir det väl runt 70 kcal eller något. Stod emot massa godis, ska inte förorena min kropp! Imorgon börjar jag och A flytande fasta/detox for real.

Visste ni att 20% av alla hungerskänslor man har egentligen består av törst utan att man vet om det? Kroppen signalerar inte "tööörrrrssstttiiigggg måste ha vatten nuuu!" innan den är alldeles för uttorkad, och håller man för lågt vätskeintag så äter man automatiskt mer och det finns också mer plats i magsäcken. Tycker det är rätt fånigt när folk överdriver det här och häver i sig mängder för det är inte heller bra! Men om man har som regel att alltid dricka lite mer än vad man känner för törstmässigt så blir det en vana man inte ens tänker på. Ta tex alltid ett glas innan maten, och ett efter! Ställ en vattenflaska bredvid datorn, ha en i väskan och ställ en i kylen då att ni kan ta en klunk fräscht iskallt vatten istället när ni tassar till köket vid sug och småhunger. Just a tip!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: