skinnygirls

Bra dag

Kategori: Allmänt

Idag är en väldigt bra dag känner jag! Min lördag började med en tripp till ikea med syster, vi skulle byta ut alla prylar som matta, draperi, skålar osv i badrummet. Det blev en liten promenad där alltså! Sen har jag cyklat en runda (i motvind och minusgrader...fy) men det var iallafall motion. Har även storhandlat massa nyttigheter som äpplen, apelsiner, guldrussin och naturella riskakor (okej, inte såå nyttigt precis men endast till fashionweek nödproviant), morötter, rödbetor, ärtor, svamp, gurka, sallad, plommontomater, kesella, tonfisk, majs, läkerol och sojamjölk. Känns ångestfyllt att ha massa mat hemma, men samtidigt är jag väldigt hungrig nuförtiden (fetto) och det är bra att ha lite alternativ till gröt ibland.

Idag fastar jag bortsett från kaffe fram tills ikväll då det blir en god sallad, har varit sugen på det jättelänge! Gör en "bas" på bladsallad, babyspenat, tomat och mycket gurka. Sen blandar jag det med 1-2 msk kesella eller keso + salt och peppar. Beroende på vad det ska bli för sorts sallad blandar jag i olika tillbehör, tex:
tonfisk/majs/kikärtor
kyckling/ parmesan/pesto
kidneybönor/kikärtor oliver/fetaost/rödlök
Mozarella/avocado
Stekt halloumi och kräftstjärtar
Rödbetsbitar och chèvre

Gott! Men viktigt att ha mest utav "basen" och inte så mycket tillbehör som lätt gör att kalorierna springer iväg. De fyra sista alternativen vågar jag inte göra själv, men ska göra det sen när jag inte är överviktig! Kan dock äta det borta. Ikväll blir det iallafall med tonfisk, majs och kikärtor! Måste äta lite protein nämligen...blir hungrig av endast kolhydrater. Är ensam hemma hela kvällen, ska inte ut eller något bara dö i soffan framför tvn och mysa ihjäl. Nästa vecka blir det inte en minut ledigt, och imorgon är det jobb från 2 till seeent. Visningar är så otroligt kul men hoppas bara att jag inte känner mig som en elefant.

Love/F


Kommentarer


Kommentera inlägget här: