skinnygirls

Cake or die?

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp tidigt och begav mig ut på en snabb morgonpromenad på 25 minuter. Till mitt försvar kan jag säga att det är storm och ösregnar så därför blev det inte ens en halvtimme, det gick bara inte att ta sig fram! Har hunnit hem snabbt för att fixa mig lite och dricka en stor kopp te, ska vara social idag och har faktiskt ingen ångest. Vet att ingen kommer tvinga mig att äta, kanske någon konstig blick men annars ska det vara lugnt! Igår gick jag och sov med 80 kcal i magen, men fick lägga till ett knäckebröd med hummus (gjord på olivolja tyvärr) för att kunna somna, räknar det som 100 kcal så att jag inte tror att det blir typ 70 och så är det ännu mer! Mardröm.

Min lägenhet kommer ockuperas idag av syster och hennes vänner som ska ha bakdag. BAKDAG! Döda mig! Mosa mig! Gör vadsomhelst! Men ha inte bakdag i min lägenhet! Kan ni tänka er lukten som aldrig kommer att försvinna? Alla plåtar med bakverk och sedan frysen full? "Smaka på det här F!" "Joo men ta ett litet bett!"

Kan stå ut med mycket, sitta bredvid på McDonalds och må illa av lukten från allas pommes, ha lukt av nybakat bröd, kanelbullar och mat ständigt runt mig....men nu snackar vi multipla bakverk, alltså kanske 10 olika sorter. Glad att jag ska iväg! Men lukten....den kommer säkert att förgripa sig på min näsa när jag kommer innanför dörren sen. Det enda bakverk jag skulle gå med på att äta nu är bröllopstårta för att det bringar olycka till paret att inte göra det, eller möjligtvis om någon hade gjort en såhär tårta till mig, då hade jag nog ätit hela eller gift mig med personen i fråga:
/ F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: