skinnygirls

Från bra till mindre bra

Kategori: Allmänt

Dagen har varit så fin, har varit genuint glad och haft så sjukt trevligt. Kombinerat med fasta har det varit toppen! Drack bara en kopp te till frukost och en kopp vanligt kaffe med mjölk i på fikan. När jag kom hem vid halv 8 bestämde jag mig för att göra en sallad, och blandade gurka, 1 tomat, isbergssallad och 2 msk kesella 1%. Sen såg jag att jag hade löjligt lite quornfärs kvar så jag stekte den och tänkte att det kunde bli tacosallad. Det var 40 kcal i färsen och jag kryddade den massor, blandade sedan allt och hade tacokryddor i salladsblandningen. Det blev SÅ äckligt! Men jag hade köpt sjukt överdyra grönsaker så jag tvingade ner nästan en tredjedel av tallriken. Fy fan vad äckligt det var! För mycket krydda, skulle struntat i taco-grejen och bara haft sallad med kesella och salt. Slängde det mesta men vet inte alls hur mycket kalorier jag ska räkna med....plockade mest ut gurkan och salladsbladen men det var ju keselladressing och grejer på allt. Tog ett knäckebröd medan jag gjorde maten för jag trodde att jag skulle svimma. Tog ytterligare ett (de är ganska små och luftiga) när jag slängt salladen för att...jag vet inte, kompensera för mängden jag slängde? Vad är det för sätt? Hade planerat 200kcal och det blev det nog ganska exakt. Knäckebröden ska gömmas nu! De känns som luft men ÄR ju inte direkt luft.

Varför lär jag mig aldrig att hålla mig till säkra saker? Är iallafall mätt nu och ska inte äta nåt mer idag, känns som att jag har frossat fast jag egentligen inte har det. Eller? Jag tror inte att det blev mer än 200 iallafall. Kanske 250? Jobbigt när man mäter upp allt men slänger och lägger till annat, blir orolig av att inte ha nån koll och det känns som att jag tror att det gått okej men egentligen ligger det på över tusen. Vet ju rent logiskt sett att sallad och två knäckebröd inte kan bli 1000kalorier, men det känns bara så ibland!
Love/ F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: