skinnygirls

Fredagen den trettonde...

Kategori: Allmänt

Jag kan inte andas. Kan inte andas av ångest, men mest för att magen spänner och värker så det känns som att den ska spricka! Utan minsta lilla överdrift, nu är den så full att jag skulle kräkas om jag ens böjde mig framåt. Men det ska jag inte göra, jag ska aldrig mer göra det. Kan inte förklara hur mycket det gjort för mig att sluta, det är värt det! Kommer att väga tusen kilo och paniken dunkar i kroppen, kommer aldrig mer att våga umgås med någon, har blivit utsatt för så mycket påtryckningar och press angående mat och min vikt ikväll att det kommer krävas många många dagar i ensamhet med fasta för att bli stabil igen. När jag gick hem ikväll mötte jag två random tjejer i min ålder och när de gått förbi mig utbrast den ena: "fyyyy vad smala beeeen hon hade!" med helt äcklad och elak röst. Där gick jag fetast i världen med sjukt mycket kalorier i magen och jeans som inte knappt gick att knäppa, mådde extremt dåligt och fick höra en kommentar som hade kunnat göra mig glad men den var så elakt menad att jag bara blev sårad.

Fredagen den 13 idag, någon som sa otursdag? Jag började ju nästan tro att det var "sparka-på-F-när-hon-redan-ligger-ner-för-hon-är-ändå-inte-värd-någonting-dagen". Lyssnade på p3 imorse och timbuktu rådde alla att stanna i soffan under täcket hela dagen för att undgå oturen, och jag kände bara "faan". Om folk bara förstod, bara ens försökte förstå, att det inte är varken rätt eller hjälpsamt mot någon med matångest att tvinga i dem massa onyttig äckelmat! Varför inte god nyttig hälsosam mat? VARFÖR? FATTA ATT NI GÖR FEL! Allihopa! B (bones.webblogg.se, kan inte länka från iphone) skrev något väldigt sant på sin blogg som jag tyckte stämde så himla bra, kan de garantera att de kan hjälpa en sen när man är tjock, olycklig och helst inte vill leva mer? Kan de finnas där då? Eller är det bara att proppa i oss mat och sen inte mer med det? Nu sitter jag här med världens sjukaste magsmärtor och en ångest som heter duga, och det är jag som får ta det! Folk som försöker "hjälpa", de skulle bara veta hur långt det driver mig ifrån dem. Som oceaner.

MEN! Jag vägrar att ligga här som ett offer. Ett deppigt jävla offer, ska vända det här och bli starkare.
/F


Kommentarer


Kommentera inlägget här: