skinnygirls

Grötmiddag och clementiner

Kategori: Allmänt

Åt inget efter lunchen på 70 kcal förrän nu vid 12, det har alltså gått 12 timmar så det kändes okej att ta lite sen middag nu så att jag kan sova inatt. Har seriöst blåa ringar under ögonen, not pretty! Tog en dl havregryn + 1 tsk psylliumpulver + 1 dl frysta hallon. Och vatten då såklart, plus en nypa salt.
Kokar gröten med hälften av hallonen, resten micrar jag i ca 1 minut med 1/2 dl vatten så att det blir en sås! När gröten kokat klart häller jag den i skålen med den varma hallonsåsen och det blir såå gott! Slipper mjölken då och det är mycket fräschare och känns mer som en efterrätt än gröt. Efter det blev det två miniclementiner, ville hamna på jämt och det kändes som att 300 skulle bli ett bra intag denna fredag. Har trots allt gjort en hel del idag och då brukar jag äta mer för energins skull så jag är helt okej nöjd. Även fast jag helst skulle hamnat på 200! Men det får bli morgondagens mål istället :)

Jobb på söndag....bara vi som jobbar på söndagar typ, haha! Men det är bra, hoppas att de kallar mig "a bit too big" så att jag får ännu mer anledning att äta mindre. Har iallafall belönat mig själv för att ha varit duktig senaste tiden, med två par skor som kommer passa perfekt på kommande smala ben! Fast de passar ju såklart nu med, och de får mig att smälta varje gång jag tittar på dem. Nu måste jag vara ännu duktigare för att vara värd att bära dessa snyggingar, tycker dessutom att det är väldigt kul att se vad man sparar in på att inte köpa så mycket mat och sen köpa något man verkligen vill ha senare istället! Som skor tillexempel. Ser fram emot flytande fastan när A är tillbaks i Sverige, då är vi synkade utan tidsskillnader och laddar inför alla kommande viktiga saker som händer i mitten av januari-februari :) vi kommer såklart att dricka juice och sånt utan socker, frukt vid nödfall och grönsaker som är i princip kalorifria känns okej iallafall enligt mig!

Love/F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: