skinnygirls

Intag

Kategori: Allmänt


Försöker bryta ett destruktivt mönster, försöker få magen att inte inbilla mig att jag har typ....kolik. Försöker att äta nyttigt med jämna mellanrum under dagen för att sedan trappa ner till ett litet mål på kvällen. Hatar verkligen när något förstör ens flow och plötsligt förväntar sig kroppen mat under hela dagarna!

Frukost: en kopp kaffe med sojamjölk
lunch: en dl lätt kesella med fun light och ett päron
eftermiddag: lite grönsallad med en msk kesella som dressing + några kidneybönor
tidig kväll: en bit gi-bröd (kanske 1/4 skiva), grönt te
senare kväll: gröt med kanel

Vet att detta är så extremt fel. Fel fel fel! För mycket, alldeles för mycket, men nu handlar det om att hitta min gamla balans, få folk att se att jag äter, krympa magsäcken långsamt. Det som gör mig panikslagen är att jag inte har tid att göra det här långsamt! Om en vecka ska jag vara tip topp, det kommer aldrig att hända ju...ingen bra timing att tappa sig själv nu. Imorgon blir det bara ett mål, och så ska det fortsätta. Idag har magen mått för dåligt för att fasta dock, och jag är så förvånad att mina försök tillr regelbundet och halvt förbjudna ätande (tidigt på dagen, ofta, brödbiten och bönor) inte har lett till hets vilket det brukar göra när jag känner att jag gått över min säkra gräns. Ligger väl på 400 kcal nu, och med gröten ikväll blir det ännu mer. Anledningen att min mage är i väldigt dåligt tillstånd just nu är att jag tog två laxeringstabletter i förrgår kväll, men kom sen på att jag ju druckit massa mjölk precis innan vilket man INTE får göra! Tabletterna börjar inte verka i magen utan längre ner just för att magens innehåll är surt och ytskiktet på dulco är intakt fram tills att tabletten hamnar i mer basisk miljö, men om man druckit mjölk är magens innehåll neutralt och inte syrligt = magen får väldigt mycket stryk. Aj säger jag bara, blev ingen laxering ens! Bara sjukt mycket smärta, oj oj. Fråga inte ens varför jag fick i mig nästan en liter sojamjölk den kvällen, ville typ dränka mina sorger eller något. In soy milk.

Hör ni hur stirrig och knäpp jag låter?


love /F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: