skinnygirls

Min dag

Kategori: Allmänt

Fin start på året, verkligen. Värsta dagen på länge....

Imorse föll jag i några sekunder ihop på badrumsgolvet (låter antagligen mer dramatiskt än vad det var, don't worry), tappade känseln i kroppen och det blev helt svart. Skakade jättemycket, verkligen darrade i armar och ben men det försvann snabbt. tvättade ansiktet i iskallt vatten! Såg inte klok ut, helt grå-vit i ansiktet. Piggnade till kvickt sen, tvingade i mig gröt och lite juice, gissar på stort blodsockerfall och då är mat det enda som hjälper. Det kan rent av vara farligt att befinna sig i för lågt blodsocker har jag läst, så jag tuggade i mig gröthelvetet! Har sen i princip legat i sängen hela dagen, varit yr och skakis. Känner mig andfådd som efter att man gått upp för massa trappor eller nåt. Kom igen liksom, EN dags fasta!! Brukar ju fasta med jämna mellanrum men har aldrig upplevt det här så starkt innan. Dumma kropp, dumma mig och dumma mat.

Usch, jag blev verkligen riktigt rädd....har därför ätit ganska ordentligt idag, gröten imorse, två clementiner (en runt lunch, en på eftermiddagen) och en stor portion gröt igen klockan 23.30. Måste nog äta något matigt imorgon också, men det känns så löjligt för jag fick i mig ett helt 500g-paket minikeso igårkväll och det var mer än matigt. En vanlig paket är 250g! Och massa gröt idag, det är skrattretande. Jag är inte underviktig men kroppen verkar ju motarbeta mig.

Vad ska man äta då?

Det här är jag sugen på just nu:
-en möglig gam
-tre söndervittrade chilinötter
-ett paket torkade råttsvansar
-möjligtvis en aphjärna

UUUUUUuuuhhh sådär tilltalande känns precis all mat idag! Glamouröst liv...ibland önskar jag att jag hade kunnat vakna, gå upp och göra en god macka med ost, lite te med honung och mjölk, sätta mig framför tvn och äta frukost som om det vore det mest självklara i världen. Men oftast inte dårå, men just när man egentligen måste hade det varit skönt att kunna göra det :)

So, planen för imorgon ser ut ungefär såhär; vakna --> inte vara yr--> dricka juice--> duscha--> ut till stan på jakt efter materiell lycka i sin allra bästa form: clothes!--> köpa någon mat på vägen hem--> förmodligen äta maten--> .....hm, där tog det slut. Kommer säkert stå där med beslutsångest i affären.

Love /F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: