skinnygirls

Morgonkaffe

Kategori: Allmänt

10.00, Sitter och surplar sojakaffe framför nyhetsmorgon, så klassiskt. Mätte min kopp nyss (har en stor grön mugg som rymmer hur mycket som helst, dricker allt från te till soppa i den, har skivad frukt/morotsstavar/keso/yoghurt i den och när jag har någon annan känns det inte bra haha) och insåg att den har en volym på 6 dl! Man måste ju inte fylla den, men inte särskilt konstigt att jag blir speedad av 6 dl kaffe hihi. Eller ja, 5 dl kaffe och 1 dl sojamjölk. 30 kalorier, perfekt frukost! Sojamjölken tar bort den beska kaffesmaken och gör den mer rund och söt liksom, tips! Havremjölk är också gött till kaffe.

Kan inte uttrycka min kärlek till kaffe tillräckligt, det är det bästa som finns! Ni som inte gillar kaffe har bara inte smakat riktigt gott sådant än!

Det är:
-gott
-sjukt mättande
-mysigt
-uppiggande
-socialt och ses typ som "godkänd" fika utan kakor, skönt att slippa tacka nej till allt och ändå veta att det är kalorifritt
-sätter igång magen rejält
-forskning säger att det skyddar mot cancer men vad vet jag, forskning säger så jäkla mycket hela jäkla tiden ju!

Nu ska delge receptet på mitt wondercoffee;
Du behöver:
-hederligt nescafe lyx, om du inte äger en hederlig kaffebryggare. Jag föredrar faktiskt nescafe!
-kakao med 99% kakao och inget tillsatt äckel, tex fazer "ögonkakao"
-några suketter
-sojamjölk eller havremjölk, gärna skummad men det går lika bra annars med, och snåla ICKE! Det ska vara 1/2 dl mjölk/ 2,5 dl kaffe (normal kopp) och alltså 1 dl till en stor kopp.
-lite kanel på toppen

Njut och invänta speedet hehe. Mitt sinne är så sjukt koffeinkänsligt att det är löjligt!

Love/ F

Kommentarer

  • minnie säger:

    men vad söt du är!! blir jätteglad!! kom ihåg att du också är värd allt och lite till, du verkar så himla vacker!

    du har ju redan lösenordet till minnies hemligheter och vet hur jag ser ut så då kan det ju inte vara så farligt att ge ut adressen :) glöm inte att skriva din sen så du får något tillbaka bara :D hihi :*

    2012-01-24 | 16:32:22
    Bloggadress: http://minniethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: