skinnygirls

Natt

Kategori: Allmänt

Hur gör normala människor för att vara normala? Hur gör de för att inte känna sig överviktiga på ett normalt BMI? Hur gör de för att tugga i sig alla dagens mål utan minsta skuldkänsla? Hur gör de för att gå runt i tighta kläder? Och hur fasen stoppar de i sig en påse chips och sedan choklad utan att vilja dö?

Jag förstår inte! Det känns så himla långt bort, men jag vet att jag också gjort det innan. Jag fattar inte hur gröt kan kännas nästan lyxigt onyttigt för mig medan ett nyttigt mål för någon annan kan vara gryta gjord på grädde, eller en macka med smör och ost. Att tankarna inte plågar dem som de plågar mig, oss....är det inte konstigt? Är det bara jag som inte förstår hur det kan vara så lätt att bara äta vad man vill och vara nöjd med sig själv i en normal eller till och med mullig kropp? Jag tror aldrig att jag kommer klara av det, någonsin! Men jag är glad för deras skull och jag skulle önska att ingen behövde känna som jag. Tanken på hur många som faktiskt gör det skrämmer mig! Mina nattliga tankar ersätts nu med vaniljdoftande hårinpackning som ska sitta i en knut i mitt hår under natten, under ett litet skyddshölje, eftersom jag själv är ganska trasig ska mitt hår vara helt och glansigt. Tips, gör detta några gånger i månaden (10 minuters verkan i duschen räcker verkligen inte), växla ibland inpackningen med olja istället. Typ mandel, jojoba, avocado, oliv eller arganolja. Superviktigt att ta hand om hud, naglar och hår när man äter "dåligt", det ger ett friskt och fräscht intryck och man känner sig finare dessutom.

/F


Kommentarer


Kommentera inlägget här: