skinnygirls

Ny vecka

Kategori: Allmänt

Ännu en måndag, ännu en ny vecka....känns uppfriskande faktiskt! Har haft en mysig dag, vaknade dock hungrig som jagvetintevad men testade det gamla knepet att svepa en stoor kopp te och sedan ett glas vitamin brus. Svalde alla tabletter jag tar till det och efteråt var jag inte det minsta hungrig, ganska löjligt faktiskt! Vätska funkar nästan alltid. Men hur deprimerande är det inte på en skala att vakna döhungrig? Jobbigt nog att somna i det tillståndet men att ha en hel dag framför sig och inte vilja äta något före 6 på kvällen.... Tabletterna jag tar varje dag är till för lite olika;
- Cvitamin för hyn, förbränningen, immunförsvaret
- omega3, bra för massa saker!
- Bvitamin för hår/hud/naglar
- A/D/Evitamin
- silica med åkerfräkenextrakt och öljäst för naglar och hår det med :)
- nån mineraltablett med allt från magnesium till selen och järn

Är väldigt noga med alla dessa då jag verkligen inte får i mig alla dessa ämnen genom kosten annars! Äter ju väldigt ensidigt. Är mån om att få i mig allt för huden, håret och naglarna då det är väldigt viktigt dels för jobbet och dels för mig själv. "tillskottet får ej ersätta en balanserad kost", står det på alla förpackningar. Hehe, if you say so....

En blick i spegeln imorse vittnade iallafall om katastrof. Efter dålig sömn senaste veckan plus jobb och annat är ringarna under ögonen mer tydliga än nånsin. Håret var fortfarande oljigt efter plåtningen igår trots tre schamponeringar, läpparna var sådär puffigt svullna som de alltid är på morgonen och ja, det såg ut som att jag stirrade tillbaks på som behövde lite.....SHOPPIIIING! Var tvungen att ringa en vän som alltid är lika sugen på sånt som jag. Fy fasen vad jag raserar min ekonomi, men detta var tvunget. Väldigt bra anledning att promenera också, blev nog en timmes aktiv powerwalk om man räknar bort alla slöa fotsteg inne i affärerna. Vi fikade på waynes som bara råkar ha de godaste morotskakorna på denna planet, även de mest sagolika varma blåbärssconesen med marmelad och latte som smakar krämig kaffekola. Jag beställde en kopp grönt te med lite mjölk i iallafall, självklart inget av det andra! Kan fika när jag är smal. Ibland. Jonas tog en fet grillad macka + varm choklad, och vi satte oss i ett stort fönster med utsikt över gågatan. Ni vet hur det är med vissa personer, sånna som bara sprider ett lugn omkring sig? Sådär är denna vän, han är som en pool av trygghet. Han skämtade jag får börja dricka gainomax om jag ska springa runt på stan som en hyena på crack hela tiden. Skrattade ihjäl mig inombords i tanke på att gainers är det sista jag skulle få i mig om jorden så skulle gå under imorgon! Då skulle jag nog föredra en blåbärsscone....

Dagens intag är alltså två koppar te, plus middagen nyss som blev en veg-biff à 97 kcal med ketchup på. 150 kcal räknar jag den som, ketchupen är sockerfri men ändå. Man vet aldrig! Har utöver det käkat läkerol, 50 kcal, och en liten hörna av ett knäckebröd med pesto på ca 50 kcal, vilket ger ett ungefärligt intag på 300 kcal allt som allt. Tur att man har gått lite idag då....kvällarna förstör alltid intaget för att jag blir så hungrig innan jag går och lägger mig.

Ligger och planerar för morgondagen och våndas lite. Vet inte alls hur matschemat ska se ut så jag får nog improvisera under dagen bara! Vill inte äta lite av massa olika saker utan helst hålla mig till en grej liksom, för att ha hundra procent koll på hur mycket allt blir.

Love/ F


Kommentarer


Kommentera inlägget här: