skinnygirls

Snurr

Kategori: Allmänt

Jag skulle handla hem lite mat i eftermiddags, och gick till den butik som ligger längst bort från stan för att få lite motion. Hade bestämt mig för keso, tonfisk och gurka till middag men när jag kom in i affären kände jag hur paniken började susa runt i mitt huvud. När jag är och handlar mat får jag för mig att alla glor på mig, att de granskar min korg med varor, tänker saker....speciellt de i kassan! Brukar alltid slänga upp ett stort marabou eller nåt bland grejerna på bandet som jag sen ger till någon jag känner, bara för att det ska se "bra" ut. Går runt runt runt innan jag kan bestämma mig för vad jag ska ta, och om något är slut vet jag inte vart jag ska ta vägen. Slutade med tonfisk, lättkesella för att det bara fanns fet keso och inte min sort, tre apelsiner och tuggummin. Var det lönt att gå dit eller? Fastade iallafall fram till klockan 6 då jag tog ett sånt där sprött luftigt Wasa crisp som är 20 kcal/st, men plötsligt blev det tre st. Utan något på, men ändå ganska onödigt! 30g majs utöver det. Vid 22-tiden gjorde jag lite lagad mat eftersom middagskesoplanerna inte fungerade som jag tänkt och jag kände mig lite våglig. En liten bit av ett paket nudlar med mindre kolhydrater(30kcal) och varm tonfiskröra på tonfisk+kesella+vitlök+kryddor som jag blandade ihop. Tittade på det och kände hur kväljningarna kom, tog fram en påse och slängde allt. Bort bort bort, kunde andas ut och tog istället lite skivad gurka, 50g (1/3 burk) tonfisk och en klick kesella som jag blandade ihop med salt + peppar. Kändes mycket tryggare, trots att det blev runt 100kcal för inte alls mycket. Men det var kallt, krispigt och fräscht! Har promenerat bort iallafall 60 kcal men borde ha gått längre, får bli en riktig långpromenad imorgon istället!

Ja, ni hör ju hur det surrar i min hjärna. Bortsett från maten har jag iallafall fullföljt min mysdag! Hoppas att ni också har hunnit få in lite mysighet idag, ni är värda allt och lite till,

Love /F

Kommentarer


Kommentera inlägget här: