skinnygirls

Sol

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Idag skiner solen och himlen är klarblå, så underbart härligt. Längtar till våren, bara fryser hela tiden på vintern och man blir så sjukt trött. Jag gick iallafall upp ganska tidigt, och har sen dess kämpat för att slippa frukost....har fått en del åsikter om att jag "lever på clementiner och keso", vilket ju är typ sant. Så för att roa mig själv och omgivningen tog jag två clementiner och det lilla som var kvar av keson till lunch nyss. Åt nämligen typ ett paket keso (litet 200g paket minikeso) vid tre inatt då jag insåg att jag aldrig skulle somna på två clementiner som hade ätits 12h tidigare. Ganska logiskt faktiskt! Men det som var kvar idag var högst 20 kcal, kanske 4 teskedar eller något. Alltså 70 kcal till lunch, vet inte vad jag ska tycka om det riktigt. Har inte ätit nåt salt senaste dagarna heller, måste verkligen skärpa mig eller köpa den där saken som jag kunde dricka, den återställer vätska/saltbalansen men smakar hemskt! Ni kanske är bekanta med sånna bakistabletter, eller de man ger till svårt magsjuka som förlorar mycket salter? Det är samma sak iallafall.

Trots att jag inte ser eller känner någon skillnad på min kropp överhuvudtaget fick jag lite motbevis i förrgår när jag för skojs skull testade mina jeans i xs som jag köpte i somras som pepp, de var nämligen allt annat än rätt storlek och gick inte över höfterna, långt ifrån möjligt att knäppa. Brukar dra på mig dem ibland för att inse hur stor jag är och hur mycket jag har kvar, inte för att de är i min "målstorlek", bara delmål men jag trodde inte mina ögon när de gled upp över låren och knäpptes lätt. Satt som en smäck, lite tighta men de är på och de är KNÄPPTA! :) synd att de var så fina och dyra för de ska inte passa så länge till. Då har det hänt något ändå, och jag som började tro att min kropp var omöjlig. Hade en sånhär period i februari-maj förra året då byxorna liksom hängde både i låren och smalbenen. Par efter par blev för stora och jag fick nästan byta ut hela garderobens jeans förutom dem jag köpt som "skinnyjeans". Det är sjukt peppande att prova sina gamla kläder och se att de inte passar längre, för stora istället för små! Nu måste jag ju införskaffa ett par ännu mindre. Men vikten vet jag inte något om, har inte ens vågat titta på den på flera månader men nu när jag stålsatte mig igår så funkade den inte! Jäkla skitvåg. Säkert bara batteriet men ändå, den kanske straffar mig för att jag låtit den samla ett tjockt lager damm istället för att rusa till den varje morgon?

Jag vet att jag vägde 51 i maj när jag var på min minsta vikt sen högstadiet och sen allt började. Då hade jag typ samma jeans som nu och kände mig ungefär såhär i kroppen. Vid den tidpunkten vågade jag ha jeans på mig utan att dölja låren tre dagar i rad och det hade jag inte haft på kanske två år! Efter detta kom studentveckorna och allt gick utför, eller uppför kanske man ska säga. Sen dess har jag inte vägt mindre än det, det är jag helt säker på. Därför tror jag att jag börjar närma mig 50 nu, äntligen. Att hetsa/spy förstörde verkligen allt för min viktnedgång men sen jag slutade med att spy i början av november har jag märkt så mycket skillnad! Årets bedrift utan tvekan, har haft ett återfall dagen efter julafton men det är allt. Har hetsat någon gång men utan att spy, det är inte lockande alls när man inte har en utväg.

Lots of love /F

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Jag lovar dig att man mår mycket bättre av att sluta spy, herregud vilket helvete jag hade man vill verkligen inte tillbaka! Förövrigt är det faktiskt sååå mycket bättre att äta regelbundet även om det är rätt lite. Jag har liksom gått ner i vikt varje gång dom har vägt mig på SCÄ och tänk vad mycket jag kan proppa i mig utan att spy och ändå gå ner! Jag får lust att hetsäta ibland och det är otroligt svårt att stå emot men jag klarar det ändå, tänker på hur duktig jag har varit som inte har spytt och som har lyckats äta mindre än vad jag behöver OCH gått ner i vikt. Inte vill jag förstöra för mig genom att svullna upp pga kräkningar!! Man märker ju direkt hur mycket man har svällt upp efteråt, usch usch. Mitt tips till dig är att äta regelbundet, alltså lite i taget än att sluta äta helt eller bara äta vid ett eller två tillfällen.. Det kommer att bli jobbigt i början men man vänjer sig och man mår mycket bättre faktiskt :-)

    2012-01-06 | 14:43:34
    Bloggadress: http://bones.webblogg.se/
  • W säger:

    oh va roligt att få på sig de där jeansen! grattis!

    2012-01-06 | 23:07:26
    Bloggadress: http://proanalife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: