skinnygirls

Torsdag

Kategori: Allmänt


Bara för att jag hade tänkt ha en totalt ledig dag, bara mysa och fixa en del med bloggen, dricka te....ja, då blir det inte så! Inget internet och min telefon har varit död sen jag vaknade, syster hade råkat ta med sig min laddare och fy vilken panik det var i min hjärna. Matmässigt har den senaste tiden gått bra, eftersom jag inte bloggat har jag inte hundra procent koll på varje liten kalori men det har varit under 400 kcal om dagen, i förrgår blev det tre apelsiner, igår var det 150kcal trots tacomiddag och filmkväll med vänner, massa godis och chips uppdukat men jag höll mig till morotsstavar. Fastade på dagen och tog sen 1/2 tacobröd, kanske lite mindre, och sen bara sallad inuti. Blandade salladen med en msk minikeso, gott! Kunde inte bry mig om vad de andra trodde, var glad och pratsam och visste att ångesten skulle plåga mig mer än nånsin om det blev något förbjudet som ost, creme fraice, tacokött, avocadoröra, chips, läsk eller sånt. Det är bra med tacos när man ska vara social har jag kommit på, det låter först som en riktig fettomiddag men det är enormt bra med middagar som där plockar själv för då kan man välja det bästa och låta bli det värsta. Får man en tallrik serverad är det mer uppenbart att man inte äter av vissa saker liksom. Jag har gjort såhär två gånger i rad nu på middag med vänner (som har koll dessutom...)

-Tagit ett helt tortillabröd
-Lagt på alla sorters grönsaker, mycket av varje men mest av de med minst kcal, alltså gurka, paprika, sallad och tomat före majs.
-Sett till att det finns en okej sås, antingen keso eller kanske minifraiche! Salsasås är också väldigt bra. Blandat det med grönsaksberget ovanpå brödet så att det ser riktigt fettigt ut, alla håller vid denna tidpunkt på med sina egna tacos och lägger på så ingen kollar vad man tar/inte tar
-Suckat och sagt något i stil med att jag "alltid råkar överdosera fyllning och aaaaldrig kan stänga", och börjat äta av salladsblandningen så att det ska minska och gå att stänga brödet.
-Ätit salladen, och när det var lite kvar gjorde jag en wrap av det. Höll i brödet hela tiden och "tryckte upp" fyllningen och åt små små tuggor av den då och då. Förhoppningsvis tror alla då att jag agit lika många portioner som dem eftersom jag fortfarande äter....
- Tog några tuggor av brödet också ibland, dels för syns skull och dels för att ett halvt bröd faktiskt bara landar på 50 kcal. När en stor del av brödet, alltså typ halva, är kvar, sa jag att det blivit helt slaskigt av allt vatten i fyllningen och det är så vidrigt när det blir så, skrattade åt den slaskiga högen av bröd och vek ihop den i kanten på tallriken så att det såg ut som att jag ätit det mesta.

Et voilá!

Nog om det! :) Kändes bra att klara en middag så bra, hade antagligen käkat för 150 kcal om jag var hemma också ju. Idag har jag fastat större delen av dagen, men ätit 2 clementiner och 1 msk minikeso på eftermiddagen. Nu är jag.....hm, hungrig. Men ska nog kunna sova ändå! Är fortfarande lite skärrad efter hela svimnings-och-yrsel-upplevelsen jag hade ett par dagar, höjde intaget och åt faktiskt (den dagen jag slutade skriva och planerade att äta en rejäl måltid) 200g majs och 150g tonfisk uppdelat under dagen plus nån apelsin. Det blev inte bättre alls, tvärtom och jag svimmade fler gånger de kommande dagarna så det slutade på vårdcentralen vilket inte var särskilt kul. Men det blev bra och jag hade bara saltbrist. Väldigt mycket saltbrist tydligen, och därav även vätskebrist trots att jag klunkat i mig massa massa vatten. Salt och vatten har en osmosisk grej som håller vattnet i kroppen och något såntdär, så ett tips är att inte utesluta salt! Orkar inte skriva så mycket mer om den traumatiska dagen, huvudsaken är att det är bra nu och att inget påverkar min viktnedgång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: